Thursday, July 30, 2009

Kawan Makan Kawan

Sudah lama kumengenalinya .Dan aku menganggap dialah saudara kerja.
Walaupun apa saja yang aku mampu .Aku membantunya apa yang perlu .Sehingga aku tersisih. Berbalah dengan boss. Kau kata teman sejati.
Lebih sukar dicari. Memang benar orng berkata, Harus awas dan waspada. Pada yang manis dibibir .Aku tersingkir.
Kawan yang ku benar harap-harapkan. Bukan jujur seperti yang kusangkakan. Kawan kini makan kawan .Ku dalam keadaan teraniaya. Kawan makan kawan.
Kini hilang segala yang ku ada. Ku hilang kerja, maruah dan muka.Kau racunkan fikiranku dan nya. Kau ambil kesempatan merapatinya boss
.
Aku dah terkena dengan hasutannya. Dan rupa-rupanya ada agendanya. Kerja ku pergi kerna batu api, Kawan ku sendiri membakar ku ini.Setelah ku berikan kepercayaan .Tak terlintas di fikiran kau buat bukan-bukan. Semua tipu helah tak akan terjadi lagi .Tanyalah diri apa yang sudah jadi. Kini kau tahu bagaimana kurasa ,Menahan peritnya bisa.
Semua ini tidak kuduga. Kawan makan kawan.

No comments:

Post a Comment